Головна сторінка » Список форумів » Відділ духових інструментів » Ремонтуємо саксофон!
Ремонтуємо саксофон!

Доброго дня! У саксофоні не докриває один клапан. Якщо я його самостійно відремонтую і він буде крити, то це автоматично означає, що саксофон буде строїти? Чи саксофон якось по особливому потрібно настроювати? Дякую.

Вроді повинен би строїти...

Все відносно.

По особливому настроюється рояль,бандура,гітара,кобза.і тд.Саксофон,або строїть,або не строїть.Наскільки мені відомо всі експерименти з настроюванням саксофона закінчувались нічим.При підстроюванні одної ноти починала плавати інша,або навіть ціла октава.Так що стрій саксофона залежить від того,як його зробили на заводі.і звичайно ж від самого музиканта.А взагалі стрій, це дійсно все відносно,і морочити собі голову треба тоді,коли нота не строїть більш як на чверь тону,а до чверті тону-мундштук,тростина,губи,вуха-ось і вся особлива настройка.Отже від ремонту одного клапана нічого не зміниться.

Oleh, тут я з вами незгідний.Від ремонту клапана залежить стрій та якість звуку,чому -пояснюю:- важлива висота піднятого-відкритого клапана в певній позиції,якщо він забагато відкритий то нота може бути вищою ніж потрібно,якщо низько посаджений -низити і звук буде глуховатий,але це стосується конкретно кожного клапана,відносно кожної ноти та т.п.Майстри по ремонту інструментів це знають,а завод має свої стандарти по яким випускає готові деталі.Ручної роботи моделі -більш точні,тому і коштують відповідно дорожче.

Справа в другому- до інструмента треба привикати,немає ідеального по інтонації інструмента.Духовики знають стару бувальщину -помер відомий гобоїст,через деякий час його рідню почали просити продати інструмент.Ось купив цей інструмент один з  учнів померлого ,грати- а там практично всі ноти строють по різному.Висновок: грати на тому інструменті ,який можна собі дозволити і удосконалювати інтонацію різними шляхами(муштуком,клапанами,диханням-подачею і т.п.)Але саме головне-це вухо і самоконтроль та гра в ансамблі,якщо це можливо.

Це все філософія.А практика зовсім інша.Начитавшись так як і Ви в інтернеті,отих постулатів так званих майстрів,вирішив поекспериментувати  на своїй Янагісаві А6.Клапанів я звичайно не гнув,просто підклеював різні пробки-тобто опускав або піднімав клапан.Поставив перед собою тюнер і вперед.два тижні я гудів і клеїв.Дурня то все.Висота клапанів обумовлена конструктивними особливостями марки саксофона.Зверніть увагу на те,що в Сельмера,Ямахи,Янагісави,Кельверта-різне підняття клапанів.А це означає,що при такій висоті,яка закладена конструкцією  саксофон повинен строїти.Якщо не строять де-кілька нот,значить були допущені помилки при виготовленні,наприклад з"їхало лекало коли штампували тональні отвори і тд.І ніяким підняттям чи опусканням цю помилку не справити,тим паче, що піднімати чи опускати клапан більше ніж на 1-1,5мм взагалі категорично не можна.І якщо мені хтось наочно доведе,що опусканням чи підняттям клапана на 1мм можна змінити стрій ноти,я зніму перед ним шапку.Керуюсь я в своїх твердженнях практичними експериментами.І ще скажу,що можна так доекспериментуватись,що інструмент взагалі перестане строїти.НЕ РАДЖУ! А відносно цього анекдота,так я його чув принаймі в трьох версіях: про гобоїста,кларнетиста,флейтиста,яка версія вірна не знаю.Але в цілому все вірно,це ще раз говорить про те,що не треба нічог видумувати-вухо,губи,дихалка і все буде добре.Ну коли вже критично не строїть-збавтесь від цього інструмента.Все,що я тут накалякав не є істиною в першій інстанції,а отже не позбавлене можливості критики. 

Oleh І ще скажу,що можна так доекспериментуватись,що інструмент взагалі перестане строїти  Олег нарешті Ви підтримали мене, що самому без потреби і без практики не має чого лізти в інструмент. Тепер знов до теми - просто узагальнення до Всіх написаних постів по строю саксофона. Є основні вимоги - правильно підігнаний сакс повинен строїти ЧЕРЕЗ ОКТАВУ всі звуки, бездоганно без всякого підтягування ( опускання )  звуку губами. Хто грає на інструменті  - той мене розуміє про що йде мова. Добре було б щоб відписали хлопці ті що міняли ески ( з Гайворона на тенор) , на альти шукали ( Діма г-рт " Дивограй"), ще не памятаю хто. Люба інформація була б корисна - звук, стрій і т.д....

А відносно цього анекдота,так я його чув принаймі в трьох версіях

То насправді про барабанщика)

Про барабанщика?А Ви не обманюєте?Я щось підозрівав про це,

Пане SHARIK я про це завжди говорив і до сих пір всіх переконую в цьому.

Будь-ласка авторизуйтесь для того щоб залишати повідомлення. Увійти